blogul unui om

Dumnezeu să ne ajute şi să ne arate paşii mărunţi!!!


luni, 1 martie 2010

Eu si justitia partea 1

Asa cum va spuneam.
Da, viata bate filmul.
O zi linistita de Duminica.
Bucurosi ca am fost pe la biserica la Mihai Voda - (Icoana Maicii Domnului Facatoare de Minuni) am plecat la o plimbare in parc si ne-am oprit la Romana sa cumparam martisoare ca doar venea 1 martie.
Eu am lasat-o pe sotie si fetita mea sa se uite la diverse martisoare si am plecat de-a lungul targului sa vad daca gasesc ceva mai interesant, ceva de la fondul plastic sau macar martisoare create manual, ca sa dau banii pentru ceva muncit si unicat chiar daca era vorba despre niste simple martisoare. Am vazut la cineva cateva martisoare facute in graba pe sticla si m-am intors sa-mi caut sotia.
Aglomeratie mare, a trebuit sa o sun, aglomeratie mare.
Le-am gasit aproape de statia lui 126, tocmai achizitionasera cateva fake-uri gen bijuterie - dragute - floricele si broscute.
Culmea in lungul targului, ma minunam, cum toata piata este dominata de prietenii nostrii de etnie romma!
Si acum incepe povestea - actiunea mai exact - adica "filmul".
Tentat de sotie catre masa ambulanta de unde cumparase, am ales si eu 6 martisoare-floricele de 6 lei si vreo trei "ingerasi" de 2 lei. Am vrut sa achit. Ma gandeam ca nu prea este ok sa achit cu bancnota de 500 de lei in targ, dar in portofel nu aveam decat trei bancnote de 500 de lei luate cu o zi inainte de la casieria Transilvania.
Am scos bancnota si am dat-o vanzatorului, in momentul cind am dat-o mi-am dat seama ca vanzatorul avea o fata cam ciudata, era tuciuriu, tigan sau romm cum vreti voi, chiar nu vreau sa fac discriminare, dar genul la care pui mina la buzunar, sa nu cumva sa-ti pleace portofelul in concediu...
In fine omul mi-a luat bancnota si a dat-o unei femei din partea cealalta in dreapta tarabei, el era pe stinga in fata mea, eu tot pe stinga; care a facut-o nevazuta intr-o geanta agatata de git rosie cred, gen sport cu fermoar pe mijloc plina cu bancnote diverse cred ca multe de 100.
Mi-au dat restul 400 si ceva de lei am cerut o punguta pentru martisoare (nu mi s-a parut ciudat ca tipul gesticula ceva, in loc sa se uite cite martisoare am luat - eu eram absorbit de aspectul martisoarelor - si ca le-a numarat doar la final). "Omul" a zis: Bine-nteles si mi-a dat punguta si restul.
Am dat sa plec, sotia a luat-o inainte spre Romana inspre stinga, m-am mai uitat inca odata spre martisoare si culmea am avut in cap sa-i string mina omului crestineste ca ma gandisem intr-un mod rau mai devreme,ca-i tigan si surpriza!
Omul ma striga si imi zice.
- Domnu mai aveti alta bancnota ca asta este rupta si imi intinde o bancnota de 500 de lei.
Ma uit la ea si vad ca partea transparenta era desprinsa intr-o parte, la marginea exterioara, ma uit mai bine si vad ca toata partea transparenta cu clepsidra era lipita peste bancnota. Bancnota pe care o dadusem eu, in portofel statuse gresit si avea un colt indoit in lung pe vreo cinci centimetri in pana, asta observasem cind o scosesem din portofel, asta "ciudata" avea un colt indoit la 45 de grade.
Interesant, ca senzatie tactila, m-am gandit ulterior, este pentru prima oara cind am scos o bancnota din portofel si am simtit cu degetul relieful filigranului parca prevestind totul...
Ma uit stupefiat la "om" si spun: - Asta nu este bancnota pe care v-am dat-o. Si incepe circul: Cum domnule vrei sa ne pacalesti, ne dai bani rupti da-ne alta si cum fac baietii zarva multa strategica!!!
Brusc mi-a crescut tensiunea: - Ba voi ma vedeti cu ciunga in par, cu muci in nas !!!
scot telefonul si amenint ca sun la politie.
"Individa" cu tupeu zice ca suna si ea. Eu ma indepartez de taraba, formez 112 si chem politia.
- Asteptati un echipaj vine imediat. Indivizii la intimidare strigau dupa mine. Tiganca vine la mine cu telefonul in mina si zice: - Ce faci domnul Gabriel ziceai ca suni la politie, lasa ca am sunat eu si rade !!!
Stupefactie de unde stia numele meu ca ma departasem de taraba in strada. Ma uit in jurul meu si vad o tigancusa la doi metri de mine pe banca din statie uitandu-se la mine. Probabil venise dupa mine sa vada ce spun la telefon. Cind i-o arat sotiei, tigancusa vede ca a atras atentia se scoala de pe banca si dispare in multime.
Ma uit spre taraba si vad intr-o fractiune de secunda un tip bine imbracat - trening sau haina sport rosie, atletic, tuns scurt ras pe parti, ceafa ca mafiotii rusi sau bodyguarzi, 1.85-1.90 spunindu-le ceva repede dupa care se evapora. Sotia si fata panicate trageau de mine sa plecam si imi spun ca tiganii au inceput sa-si ascunda florile, marfa,....
Eu nimic, VITEAZ, sun din nou si intreb daca mai vine politia?!!! ca eu sunt panicat!!!
Deja problema se marea, baietii erau bine organizati. Ma departez cativa metri pentru ca tiganii faceau zarva si lumea se uita la mine ciudat, acuzator. ...
Doamne ce uniti suntem noi romanii. ...
Culmea! dupa citeva minute cind deja ma uitam sa vad daca vine un autobuz sa plecam, vine politia in viteza, cu omu- tiganul care-mi facuse toata tarasenia : - Ei sunt , EI SUNTTTTTT si sunt oarecum ARESTAT adica va rugam sa ne insotiti la sectie....
Asa am ajuns la SECTIE!
STUPEFIAT! AMETIT! CU TENSIUNEA SI INIMA SA-MI SPARGA PIEPTUL!
Din reclamant-justitiar devenisem "prostul satului" PÂRÂTUL!!!!!!!!!!!!

POLITIA ROMANA:
Au invirtit bancnota pe toate partile, - O fi falsa, n-o fi, ia uitate domne si tu. S-au adunat vreo sase politisti... Ne uitam la ea - super artistic facuta bancnota aceleasi culori si perforatii, dar unul din politai, cu ea lipita de geam, trage concluzia finala.
- Domne lipseste chipul lui Eminescu - holograma care se vede in lumina!!!
... Declaratii doua ore, imi sun avocatul de la firma, prietenii,.....o bagasem pe mâneca! Baietii erau bine organizati adusesera si un martor - care parerea mea este ca era vanzatorul de la taraba de alaturi....
Culmea culmilor la declaratii!!!
Agentul Melci, am aflat noaptea cind m-a sunat cu numar ascuns cum il cheama - ma intreaba. Domne da cam multi bani ai la tine !!!???
- continuare - partea 2

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu