blogul unui om

Dumnezeu să ne ajute şi să ne arate paşii mărunţi!!!


vineri, 25 februarie 2011

Moșii de iarnă


Slujbă Sfântă în această sâmbătă.
Slujbă pentru toți cei adormiți ai noștrii.
Nu uitați să faceți o pomană cât de mică. Nici nu știți cât de importantă este pentru ei, mai ales pentru adormiții cei păcătoși.
Citez dintr-un mic comentariu pe care l-am făcut pe site-ul SACCSIV poate o avea cineva ceva de învățat, sau să ne învețe:

"Domine Deus (Domnedeus, Dumnezeu) – Oare ce poate să însemne??? Dumnezeu Dominant, Dumnezeu Unic, latină nu? limba noastră până la urmă???
În fine, să nu știi de unde vine Crăciunul e grav!
Normal că, creștinismul venit peste un popor păgân chiar de era monoteist, s-a mulat și nici până azi nu a schimbat la unii anumite moșteniri conștiente și subconștiente! dracul trebuie și el să supraviețuiască cum poate…
Să tot faci potriveli de nume e ca și când l-ai compara pe Iuda Iscarioteanul cu Iuda Apostolul, (Levi sau Tadeul) fratele lui Iacov, răstignit pe Cruce.
Ce vreau să vă spun este că am ascultat un cuvânt de învățătură al preotului de la Biserica Rusă care spunea că dacă pe pomelnic treci Cutare și tot neamul cel adormit, acolo intră și aceștia pe care numai Dumnezeu știe care le va fi soarta (nebotezați, avortați, sinucigași, răi)
Doamne Ajută! Și Dumnezeu să ne ierte cu tot neamul noastru păcătos!"
și încă ceva am aflat cum se spune rugăciunea inimii în greacă. Sună frumos?
Kyrie Iesou Christe, Yie tou Theou, Eleison me ton amartalon!
(Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine,păcătosul!)
dar în rusă (așa cum începe filmul extraordinar Ostrov cu vocea minunată a actorului Petru Mamonov) : 
Господи Ісусе Христе Сыне Божїй помилѹй мѧ грѣшнаго!
(Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine,păcătosul!)
Gospodi Іsuse Hriste Sîne Bojїi pomilui mia greaşnago!

(Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine,păcătosul!)
În rusă mă unge pe suflet, în greacă mă spală, în românește mă curăță!!!

Frumos este Numele Domnului Iisus Hristos!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu