blogul unui om

Dumnezeu să ne ajute şi să ne arate paşii mărunţi!!!


miercuri, 14 septembrie 2011

Înălţarea Sfintei Cruci



În aducerea aminte a chinurilor suferite de Mântuitorul nostru Iisus Hristos pe Cruce, pentru jertfa Sa, astăzi creştinii ortodocşi postesc după putinţă post negru.


Să purtăm cu sfinţenie la gât Crucea Domnului.

Seara să ne înconjurăm cu semnul ei la culcare spunând:



Să se scoale Dumnezeu şi să se risipească vrăjmaşii Lui şi să fugă de la faţa Lui toţi cei ce-L urăsc pe Dânsul. Să piară cum piere fumul, cum se topeşte ceara de la faţa focului, aşa să piară diavolii de la faţa celor ce-L iubesc pe Dumnezeu şi se însemnează cu semnul Crucii şi zic cu veselie: Bucură-te, Preacinstită şi de viaţă făcătoare Cruce a Domnului, care alungi diavolii cu puterea Celui ce S-a răstignit pe tine, a Domnului nostru Iisus Hristos, care S-a pogorât la Iad şi a călcat puterea diavolului şi te-a dăruit pe tine nouă, Cinstită Crucea Sa, spre alungarea a tot pizmaşul. O, Preacinstită şi de viaţă făcătoare Cruce a Domnului, ajută-mi împreună cu Sfânta Fecioară Maria, Născatoare de Dumnezeu, şi cu toti Sfinţii, acum şi pururea şi în vecii vecilor Amin.

Îngrădeşte-mă, Doamne Dumnezeule, acoperă-mă şi păzeşte-mă, cu puterea Cinstitei şi de viaţă purtătoarei Crucii Tale, depărtând de la mine tot răul. Amin.

În mâinile milostivirii Tale celei mari, Dumnezeul meu, încredintez astăzi sufletul şi trupul meu, simţirile şi graiurile mele, sfaturile şi gândurile mele, lucrurile şi toate cele trebuincioase sufletului şi trupului meu. Iar Tu, Doamne, binecuvântează-mă, miluieşte-mă Doamne, şi mă izbăveşte de tot răul, ca petrecând aici pe pământ viaţa fără de păcat în toate zilele vieţii mele, să ajung la viaţa cea veşnică cu Sfinţii Tăi în Împărăţia Ta şi cu dânşii să te slăvesc în veci. Amin.



Crucea este Arma Biruitoare, Principala Pavăză în lupta cu diavolul, cu relele, cu ispitele.

Să spunem cu credinţă şi tărie:

Sfână Cruce care o ai primit Hristoase a o purta pe umeri şi a Te înălţa pe dânsa şi cu Trupul a Te răstignii sărutând-o, luăm putere asupra nevăzuţilor vrăjmaşi!!!

SĂ SĂRUTĂM CRUCEA DOMNULUI, SĂ SĂRUTĂM ICOANELE, SĂ SĂRUTĂM SFINTELE MOAŞTE, SĂ SĂRUTĂM EVANGHELIA, SĂ SĂRUTĂM MÂNA DUHOVNICULUI ŞI A PREOŢILOR, CU SMERENIE ŞI CU IUBIRE ... şi nu în ultimul rând să sărutăm mâna bunicilor şi părinţilor, mâna naşilor şi a bătrânilor, să ne sărutăm soţiile şi copii, să ne sărutăm aproapele şi fratele, cu smerenie şi cu iubire. 

Doamne Ajută!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu