blogul unui om

Dumnezeu să ne ajute şi să ne arate paşii mărunţi!!!


duminică, 26 februarie 2012

Lăsata Secului pentru Postul Sfintelor Paşti

40 de zile a postit Mântuitorul nostru, post negru în pustiu, Singur, dar Îngerii îi slujeau Lui.
Aşa l-a înfrânt pe Diavol urmând Drumul Crucii, al morţii dar şi al Învierii şi al Salvării neamului omenesc din iad de sub jugul satanei.



Un post al smereniei, Dumnezeu s-a smerit pe Sine pentru noi fii săi, s-a smerit şi s-a născut om din om pentru a ne arăta Calea, Adevărul şi Viaţa, pentru a ne aduce Cuvântul Milei.



Postiţi cât puteţi de mult, postiţi împreună cu rugăciunea Sfântului Efrem Sirul. Un post atât trupesc cât şi sufletesc. Să ne înfrânăm limba şi gura, gândurile şi poftele. Învăţătura Bisericii ne îndeamnă totuşi să nu refuzăm fiind în vizită la cineva obiceiurile ce ţin de cele ale mesei din casa respectivă, dar apoi să ne continuăm postul. La fel şi dacă greşim într-o zi şi nu mai postim, să nu deznădăjduim şi să continuăm, să nu rămânem căzuţi ci să ne ridicăm, să nu uităm de milostenie, să nu uităm de pocăinţă, de iubirea aproapelui, de cererea de iertare celor faţă de care am greşit, de făcut primul pas într-un conflict pentru a-l ocoli sau a-l anula, de gândirea curată şi de fapte atente care să nu ducă la sminteala noastră şi a aproapelui, de rugăciune, de spovedanie şi de ÎMPĂRTĂŞIREA CU TRUPUL ŞI SÂNGELE DOMNULUI NOSTRU IISUS HRISTOS!!!


„Doamne şi Stăpânul vieţii mele,
duhul trândăviei, al grijii de multe, al iubirii de stăpânire şi al grăirii în deşert nu mi-l da mie.
o metanie,
Iar duhul curăţiei, al gândului smerit, al răbdării şi al dragostei, dăruieşte-l mie, slugii Tale.
o metanie,
Aşa Doamne, Împărate, dăruieşte-mi să-mi văd greşalele mele şi să nu osândesc pe fratele meu, că binecuvântat eşti în vecii vecilor. Amin.
o metanie."

şi apoi


Rugăciune de pocăinţă,

Mărturisesc ţie, Doamne Dumnezeul meu, Celui în Treime Sfântă Slăvit şi Închinat: Tatălui şi Fiului şi Sfântului Duh, toate păcatele mele, cele pe care le-am făcut în toate zilele vieţii mele şi în această noapte, cu lucrul, cu cuvântul, cu gândul, cu vederea, cu auzul, cu mirosul, cu gustul, cu pipăirea, şi cu toate simţirile mele cele sufleteşti şi trupeşti, cu care pe Tine te-am mâniat şi  pe aproapele meu l-am nedreptăţit . Pentru aceasta căindu-mă vinovat stau înaintea Ta şi voiesc să mă pocăiesc, cu smerenie mă rog milostivirii Tale: iartă-mă şi mă dezleagă de toate păcatele mele, ca un Bun şi Iubitor de oameni. Amin.

Nu puneţi stavilă lacrimilor şi cuvintelor bune!
Nu puneţi stavilă lacrimilor şi cuvintelor bune!
Nu puneţi stavilă lacrimilor şi cuvintelor bune!

La Lăsata Secului pentru Postul Sfintelor Paşti, finii îşi vizitează naşii, gest de frăţie creştinească întru Iisus Hristos, de recunoştinţă pentru părinţii spirituali, de iubire necondiţionată pentru cei care pun umărul şi dau o mână de ajutor pe Calea Mântuirii!!! Un post binecuvântat şi cu ajutorul de la Dumnezeu, pentru că fără El, vrăjmaşul care ne pune piedici, nu poate fi înfrânt!
Binecuvântaţi fie Sfinţii de astăzi Sfântul Pofiriu, ep Gazei, Sfânta Muceniţă Fotini samarineanca, Sfintele Muceniţe Anatoli, Foto, Fotida, Paraschevi, Chiriachi, surorile Sfintei Fotini, Sfinţii Mucenici Iosi şi Fotin fii Sfintei Fotini, Sfântul Mucenic Sebastian ducele, Sfântul Mucenic Victor, Sfântul Mucenic Hristodul, Sfântul nou Mucenic Ioan Calfa şi cu toţi Sfinţii. Cu ale lor rugăciuni Doamne miluieşte şi mântuieşte sufletele noastre întinate şi nerecunoscătoare, iartă şi miluieşte pe cei adormiţi şi fă să ajungem luminaţi la ziua prăznuirii Învierii Tale şi luminaţi şi pregătiţi în Ziua Venirii Tale!!! Doamne Ajută!

Doamne Ajută pe robii tăi! Maică Preacurată şi Pururea Fecioară Maria păzeşte robii tăi! Sfinţi şi Îngeri ajutaţi-ne cu rugăciunile voastre! Tuturor mulţumiri pentru sănătatea noastră sufletească şi trupească! Amin!

Aliluia, Aliluia, Aliluia!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu